U prvoj polovini godine u Nemačkoj se pojavio interesantn muzički album. Za nas, ljubitelje astronomije to je izuzetno interesantan album iz više razloga. Prvo, u pitanju su prefinjene kompozicije, a zatim, ceo album je inspirisan krstarenjem po Sunčevom sistemu. Sem svega toga autor albuma je mladi muzičar, astronom amater i naš dragi prijatelj, Rastko Perišić.

Želite album Shadowdream?
cena 500 dinara

Razgovaramo sa njim.

Recite nam na početku nešto o samom albumu.

rastkoperisic

Album je komponovan i snimljen 2008 godine, za vreme mojih astronomskih opservacija, kao i teorijskog izučavanja nauke astronomije. Javila mi se želja da proširim dimenziju nebeskog posmatranja sa vizuelne i na auditivnu, te sam svaki objekt, koji sam posmatrao kako okom teleskopa, tako i u teorijskim knjigama, opisao umetničkim jezikom tonova. Disk posvećen astronomiji i Galileju je objavljen krajem apirla 2009. godine u Nemačkoj  - baš na internacionalnu godinu astronomije. Izdavač, Nordsturm Productions, je izuzetno posvećen distribuciji i promociji materijala, jer mu se izuzetno svideo, te je s toga ovaj album dostupan u 20-ak zemalja širom planete (za razliku od prethodnog, izdadog 2007. u Francuskoj, koji je bio distibuiran u svega 4-5 zemalja). Kako je moj projekat (Shadowdream) jedini ambijent projekat pod etiketom dotičnog, nemačkog izdavača, prvobitno se javila briga oko mogućstva distribuiranja diska (Nordsturm Productions je prvenstveno izdavač metal muzike), međutim od aprila do septembra je distribuirano oko 500 kopija (polovina tiraža) širom sveta, raznim metal i ne-metal distributerima.

Shadowdream, inserti

Comets Flew Beyond Pluto's Horizon (Insert).mp3

A Trip Trough the Neptune Clouds (Insert).mp3

Gde može (kod nas) da se kupi?

Disk je, dakle, dostupan u preko 20 država, posredstvom distributerskih kuća (uglavnom su to izdavači / distribucije metal i ambient muzike), s tim da je najzastupljenija distribucija u Nemačkoj i Italiji. Najdalja tačka našeg sveta iz kojeg sam dobio podatak da je neka osoba nabavila disk je prava ezoterija, a u pitanju je Vijetnam. Kod nas, u Srbiji, na žalost distribucija je zastupljena isključivo preko mene na mejl adresu:  Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Otkud nebeska tela u vašoj muzici.

Oduvek sam bio fasciniran beskrajem svemira, od starih enciklopedija koje su u crno beloj tehnici prikazivale grafike svemira, preko italijanske knjige "Osservare I planeti", koja je objavljena još pre otkrivanja Plutona. S toga, čitajući o svim tim dalekim, zagonetnim svetovima i njihovoj raznolikosti, javila se žeja za bližim upoznavanjem svih tih objekata, s toga sam ustremio teleskop ka nebu i divio se svemu onome o čemu sam toliko maštao. Na posletku, želeo sam dati i novu dimenziju svemirskom posmatranju putem zvuka i to sam uradio ovogodišnjim opusom kompozicija.

Kažite nam nešto o vašem obrazovanju, čime se sada bavite, kakvi su vam planovi...?

Završio sam niž muzičku školu, odsek violine, srednju muzičku školu, teoretski odsek, a nakon toga sam diplomirao na departmanu kinematografije na Akademiji umetnosti. Pored rada na filmu, bavim se komponovanjem muzike, iza sebe imam 6 izdanja (izdato u inostranstvu), bavim se takođe i astronomijom (amaterski), istraživanjem drevnih civilizacija (prvenstveno Maja), a uživam u svim formama umetnosti, pogotovo slikarstvu i slikama moje drage prijateljice.

Što se Shadowdream projekta tiče, 2010. godina donosi nova izdanja - u prvim mesecima učestvujem na italijanskoj kompilaciji posvećenoj Sumerima i njihovom poznavanju planete Nubiru, učestvujem na Split izdanju sa još tri srpska benda, koji će biti izdat isključivo za balkansko područje, a do sredine godine očekujem izdanje novog albuma, "De Sphaera Volvelle", koji je opet stilski u potpunosti različit od svih prethodnih izdanja ("De Sphaera Volvelle" je moderan pristup baroknoj i renesansnoj umetnosti muzike), a koji će biti izdat za trenutnog izdavača iz Nemačke, Nordsturm Productions, s tim da sam u pregovorima i sa italijanskim izdavačem za eventualno re-izdanje ovog diska krajem 2010. ili početkom 2011. godine.

Kolika je cena DVDa?

Cena diska varira od države do države, u raznim valutama. Npr. u Americi cena je 11.99$, u Velikoj Britaniji 13.25 funti, u Italiji je 13€ kod najvećeg distributera metal i underground muzike, u Švajcarskoj 25.50 franaka, u Letoniji 8€ itd... U Srbiji, disk košta 500 dinara.

Tracklist:
1.    Anticyclonic Storm of Jupiter - The Great Red Spot    04:02