Svetska javnosti je poprilično ravnodušno primila vest ruskih naučnika o otkriću formi života na površini Venere. U međuvremenu, uspeli smo da dođemo do nekih novih detalja koje navodi naučni saradnik Instituta kosmičkih istraživanja RAN Leonid Ksanfomaliti, koji je prvi objavio ovu vest u "Astronomskom vesniku" broj 1 za 2012. godinu, a koji ujedno važi za jednog od vodećih ruskih planetologa.

Ksanfomaliti je proanalizirao snimke napravljene na površini Venere sa međuplanetarnih stanica "Venera-13" i "Venera-14". Posebnu pažnju privuklo je devet panoramskih snimaka sa "Venere-13" koje su emitovane 1. marta 1982, tokom dva časa i šest minuta.

Prethodni člnak
Na snimcima sa Venere objekti sa "svojstvima živih bića"

Na tim panoramama Ksanfomaliti je uočio nekoliko objekata koji se pojavljuju na jednim, a onda nestaju na sledećim snimcima. Među tim objektima je "disk" koji menja svoj oblik, "crni dronjak" koji se pojavljuje na prvom snimku pored konusa za merenje mehaničkih karakteristika tla, a koji nestaje na sledećem snimku, kao i 'škorpija" koja po svojoj strukturi podseća na paukove ili neke vrste insekata. Njihove dimenzije iznose od deset do 50 centimetara.

"Škorpion" se pojavljuje oko 90-te minute od momenta kada je kamera uključena, a onda kroz 26 minuta nestaje, a na njegovom mestu ostaje žleb u tlu. Prema hipotezi Ksanfomalitija, na početku je lender (modul koji je sleteo na površinu Venere) emitovao jaki šum - odbačeni su tzv. pirapatroni (eksplozivni naboji), dok je brujala i mehanička bušilica.

To je "uznemirilo" "stanovnike" oko lendera, tako da je deo njih napustilo "opasnu zonu" i njih nema na sledećim snimcima. Neke od njih, kao na primer "škorpiona" je pokrilo tle koje je bilo razasuto za vreme spuštanja lendera, tako da je se on polako iskobeljao iz nanosa čime se objašnjava polučasovni zastoj u njegovom pojavljivanju.

mrlja "Škorpion" sa Venere

NASA demantuje

Međutim, u tekstu objaljenom u "Dejl meilu" (Daily Mail) stručnjak NASA-e za analizu fotomaterijala Ted Strik (Stryk) smatra da su "živa bića" sa Venere u stvari samo odbačeni delovi kosmičkog aparata.

Prema njima, "disk" na snimku je poklopac objektiva kamere koji je odbačen posle sletanja i on, uprkos tvrdnje da je nestao - u stvari je nepokretan.

"Venera-13" je imala dve kamere - jedna je bila postavljena spreda, a druga pozadi. Na jednom snimku se vidi deo objektiva. Na drugom, njega nema, budući da je napravljen drugom kamerom, tako da se "disk" nije pomerio.

venera13 Snimci površine Venere koje je načinio sovjetski lender Venera 13

Džonatan Hil (Jonathon Hill), koji radi na planiranju misija u NASA-i podržava ovu pretpostavku i dodaje: "Ako su ti objekti bili već na površini Venere, kakve su šanse da "Venera-13" i "Venera-14", koje su se spustile na međusobnom rastojanju od oko 1000 kilometara, slete svega nekoliko centimetara od njih i da oni budu u istim pozicijama u odnosu na kosmičke aparate? Meni se čini mnogo logičnijim da je reč o delovima lendera koji su projektovani da budu odbačeni posle rasklapanja nekog od naučnih instrumenata".

"Škorpion" je prema Hilu samo "šum" u digitalizovanoj slici, koji je nastao prilikom dodatne obrade snimka, kopiranja i uvećavanja njegovih delova, on se ne nalazi na originalnom snimku.