Oblačno vreme koristim za pregledanje i sređivanje astro-fotografija, zahvaljujući tome, na video zapisu Mesečeve površine od pre dve večeri, učinilo mi se da ima nešto neobično, mada u prvi mah nisam znao šta. Moju pažnju privukla je crna mrljica koja se pojavila na zapadnoj strani diska, i bukvalno »preletela« ispod samog kratera Tiho. Snimak je nejasan, jer se i kamera kretala prema kraterima na istočnoj strani, pa se tek na samom kraju tranzita NLO-a umirila.

NLO_mini

Posle članka o krizi na Jupiteru, ispostavilo se da su moje reči bile proročanstvo koje mi se pred vlastitim očima obistinjuje. Dakako, u pitanju je izviđački Jupiterijanski satelit koji snima teren za prizemljenje ekspedicije... sasvim logično objašnjenje, zar ne?

NLO_09_Avgust

Verovali ili ne, NLO-i (ipak) postoje. Iako se na kraju ispostavi da je u pitanju neko logično objašnjenje (veštački satelit, špijunski vojni avion, komšija koji kamenom gađa golubove i sl.), postoji jedan promil slučajeva za koje ne važi nikakva logika.

Da se malo uozbiljim - ovog puta je najverovatnije bila u pitanju ptičica na velikoj daljini, sudeći po njenim malim uglovnim dimenzijama, takođe ceo let odaje takav utisak mahanja krilima. Mesec je bio u tom momentu 22 stepena nad horizontom, dakle relativno nisko, što se uklapa u ovo tumačenje. Samo jedno mi ne da mira - Jupiterijanci možda imaju krila...

Author: Zlatko Paško

0 #2 Danijel Reponj 17-08-2009 18:57
Bravo Zlatko,

lijepi članak, još ljepši snimak i doza humora dali su jedan simpatični "štih" članku i pokazali s čime se astronomi svakodnevno susreću. Da je ovo objavljeno na nekim "važnim" stranicama, zaključak bi bio sasvim drugačiji, a medijski prostor bi bio zatrpan još jednim "čvrstim dokazom" da su Oni tu i da nas gledaju. Ovako, senzacija je propala, a astronomi su pokazali da se ne prodaju :-)

I da, na slici je zaista - NLO, Neidentificiran i Leteći Objekt... dok ne pronađemo tu ptičicu ;-)
Zdravko
0 #1 Zdravko 17-08-2009 18:03
Fenomen koji si snimio je interesantan ali ga je tesko objasniti . Neke fenomene, ako se mozda vremenom ponove, covek razjasni ali obicno to ostanu nerazjasnjeni fenomeni. Moja pretpostavka je da je to mozda trag prolaska nekog malog leteceg objekta ili mikrorometeora - vrlo visokim slojevima atmosfere koji nije sagoreo.
Na velikim visinama atmosfere cesto postoje izvesne ,,tamne prepreke,, koje mi obicno nevidimo u normalnim okolnostima i nama izgleda kao da nicega nema, medjutim izgleda da cesto ipak ima necega.
U mom dugogodisnjem licnom proucavanju raznih ,,nepoznatih nebeskih objekata,, i efekata na nebu, navescu neke koje sam relativno brzo razresio i neke koje nisam, a ovaj tvoj cu dodati u kolekciju neresenih:
Evo i nekih drugih (mojih) najcescih ,,NLO,,
1. Sjaj planete Venere koja se nenadano pojavi izmedju oblaka koji ide i zaklanjaju je na momente ili se pojavi na iznenadjujuce cudnoj poziciji, sto daje utisak ,NLO,, kretanja .
2. Odsjaj krila nocne ptice u letu, najcesce sove, obasjane svetlom sa zemlje daje utisak nekog iznenadnog leteceg objekta sa nepravilnom putanjom, covek se jednostavno iznenadi u momentu mu nije jasno o cemu se radi.
3.Prolazak satelita zemlje npr polarnom putanjom , u delu putanje mogu biti jako obasjani suncem, a onda dosta naglo nestanu ulaskom u senku Zemlje. Ovaj efekat povremeno ima svemirska stanica ISS kao vrlo veliki objekat daje i veliki odsjaj.
4. Prolazak npr. neke ptice nocu visoko izmedju teleskopa i meseca moze rezultirati interesantnim snimkom , iako pticu samu drugacije nebismo videli. (ili ako je nesto drugo u pitanju kao u tvom slucaju )
5. Kad je mesec u pitanju, dva puta sam gledajuci ga na vedrom nebu video preko njega crnu prugu debljine oko 1/10 precnika koja se polako pomera sa njega i nestane. Ove pruga nije bila vidljiva oko
njega , tako da je sve vrlo interesantno, ali meni nije jasno o cemu se radilo.
6. Jednom sam mislio da posmatram neki satelit koji se dosta brzo kretao pravolinijski, ali je u zadnjem delu putanje odjednom napravio nekoliko zmijolikih kretnji i nestao sto mi je ostalo nerazjasnjeno do danas.

Predlazem da na ,,astronomiji,, pokrenemo jedan link gde bi clanovi prilagali svoja neobicna zapazanja letecih objekata i pojava, uz zelju, da nam se od strane strucnjaka da dodatno objanjenje ukoliko je moguce.

Pozdrav