pdf

Među kosmičkim zaluđenicima u SAD, misija „Apolla 8" predstavlja najčešći sinonim za Božić! Naime, 1968. NASA je donela u to vreme suludu odluku da pošalje tročlanu posadu oko Meseca i tako predupredi sovjetske napore u tom smeru. Letevši oko Meseca, Borman, Lovel i Anders su prekraćivali vreme čitajući – Bibliju. .

Gemini-na-MesecuP

osada je tada bila poslata samo sa Komandnim i Servisnim Modulima, i ta misija se često smatra jednom od najvećih Nasinih rizika u istoriji trke za osvajanje kosmosa. Ali mnogo pre nego što je NASA uopšte razmišljala o misiji „Apolla 8" , već su postojali odvažni planovi za američku lunarnu misiju. Početkom 1961. godine, agencija je razmatrala misiju slanja ljudi na Mesec, pa čak i sletanje na površinu, pomoću broda „Gemini".

Američki kosmički program „Gemini" započet je decembra 1961. pod originalnim imenom „Mercury Mark II" . Zamišljen tako da se osloni na mnogo veću i složeniju kapsulu nego što je bila „Mercuryjeva", program je imao za cilj da zadrži Nasu u kosmosu i reši mnogobrojne probleme vezane za profil lunarnog leta pre nego što se stvarno krene ka Mesecu. U to vreme „Apollo" se već nalazio u početnim fazama planiranja, kao brod za Mesec predviđen za trojicu putnika. Tokom oktobra 1962. godine, „McDonnell Aircraft Co.", kompanija koja je proizvodila „Mercuryje" i „Geminije", objavila je opsežnu studiju o mogućim lunarnim misijama drugačijeg tipa. Najzanimljivija je bila ideja sa modifikovanim letilicama tipa „Gemini".

Preuzmite e-knjigut u PDF verziji
(14 strana, 3,10MB)

pdf

gemini-presek copy

Toma Bandin
0 #1 Toma Bandin 06-08-2013 13:01
Poštovani Draško,

U poslednjoj rečenici navodite da je Spejs Šatl leteo na najvećoj visini od 970 km.
Koliko je meni poznato šatlovi nisu nikada stigli dalje od 612 km visine.
Možda ste greškom ovaj broj pomnožili sa 1,6 (milja/km).

ODABRANA MESTA