Astronautika: istorija

Svi važniji svetski mediji prenose danas vest o 50-toj godišnjici prvog leta čoveka u svemir.  Google je, kao što je i očekivano, postavio za ovu priliku svoj nov logo posvećen velikom datumu i Juriju Gagarinu prvom čoveku koji je, makar na kratko, napustio planetu i zašao u svemir:

Google-Gagarin

Let Gagarina predstavlja jedan od najznačajnijih događaja u ljudskoj civilizaciji, događaj koji omeđava epohe u razvoju čovečanstva.

U Astronomskom magazinu, štampano izdanje, objavljujemo u nekoliko nastavka veliku priču o Gagarinu. Autor Grujica Ivanović, verovatno najveći poznavalac istorije astronautke, posebno ruske kosmonautike u nas, izneo je neke malo poznate detalje o prvom letu, Gagarinu, Karoljevu i naveo sve ključne događaje koji su slavnom letu prethodili.

A za naš sajt, takođe odličan poznavalac kosmonautike i autor brojnih članaka o ruskim (i ranije sovjstskim) prodorima u kosmos, Draško Dragović, napisao je članak:

Srećan praznik Gagarinu (i svima nama)

Pročitajte ga.

Linkovi o Gagarinu:

GAGARIN SUMNJAO DA ĆE BITI PRVI

Misteriozna smrt Jurija Gagarina

Kako je poginuo Gagarin (prvi deo članka iz Astronomije)

Misteriozna smrt Jurija Gagarina - II deo, PDF

Moj brat Jurij

POVODOM DANA KOSMONAUTIKE 12. aprila 1961. godine u kosmos se vinuo prvi kosmonaut planete, Jurij Gagarin. Kako su za taj let saznali njegov brat, majka i otac. O tome je u svojoj knjizi “Moj brat Jurij” pisao Valentin Gagarin, brat prvog kosmonauta. Tekst je na srpskom jeziku objavljen 70-ih godina u prevodu Rajka Doškovića, dopisnika, urednika i prevodioca RIA "Novosti".

Nekliko kratkih filmova o Gagarinu: