Poznati Mađarski automatizirani sustav umreženih teleskopa (HATNet) pronašao je dosad nepoznati planet oko druge zvijezde. Riječ je o ekstrasolarnoj planeti koju astronomi svrstavaju u kategoriju planeta veličine Neptuna. Oznaka HAT-P-11b "krije" ekstrasolarni planet 4.7 puta većeg promjera te 25 puta masivnije od Zemlje, koje oko matične zvijezde obiđe jednom u svakih 4.88dana. Matična zvijezda, trostruko veća od našeg Sunca, nalazi se 120 svjetlosnih godina daleko od nas u zviježđu Risa. Zbog male udaljenosti HAT-P-11b od zvijezde smatra se kako je temperatura na njegovoj površini viša od 1000°F.

S ovim otkrićem najnovija lista potvrđenih ekstrasolarnih planeta broji 335 objekata. Većinom se radi o planetama mase i veličine Jupitera ili i većim. Ekipa okupljena oko HATNet projekta smatra kako se sada polako približavaju mogućnostima detekcije ekstrasolarnih planeta veličine Zemlje. Provjera ovog planetarnog sustava pomoću metode radijalnih brzina i uz uporabu velikih teleskopa svijeta dati će odgovor na uočene anomalije parametara putanje HAT-P-11b koje ukazuju kako bi se tu trebalo nalaziti još poneko nebesko tijelo..

Slična je stvar s ekstrasolarnim planetom GJ436b kojeg je otkrio drugi istraživački tim. On je najprije pretpostavljen na osnovi istraživanja radijalne brzine matične zvijezde a kasnije je i potvrđen fotometrijskom metodom tranzita.

Kako ne bi pomislili da se vrhunska svjetska astronomija odigrava samo negdje daleko, spomenimo kako se problematikom ekstrasolarnih planeta pri Astronomskoj udruzi Vidulini bavimo od 2006. godine. Ukoliko se realiziraju obećana financijska sredstva za nabavku adekvatne opreme ekipa iz Astronomske udruge Vidulini kreće u lov na Sveti Gral – prvo otkriće svijeta poput Zemlje negdje daleko u svemiru!

Za kraj donosimo i fotometriju ekstrasolarnog planeta GJ436 načinjenu od strane Vidulinskog astronoma – Gregora Srdoča.