Jato mladih zvezda, starih oko 2 miliona godina okruženo natalnim oblakom prašine i gasa. Kroz prozor u oblaku prašinevidi se jarko osvetljeno porodilište zvezda. U hladnim visokimstubovima i globulama tamne prašine i molekularnog gasa, pod dejstvom jakih gravitacionih polja  u toku je proces formiranja zvezda koji još nije završen. Svetlost i solarni vetrovi nekoliko mladih plavih zvezda spaljuje, potiskuje i erodira preostalavlakna i zidove gasa i prašine.

eagle kp09 2048

Maglina Orao ili M16 je udaljena oko 6 500 svetlosnih godina i može se videti prema sazvežđu Zmije. Zauzima površinu od oko 20 svetlosnih godina. Snimak je načinjen sa 0,9 metarskimteleskopom na Kitt Peak opservatoriji u Arizoni, SAD. Slika je nastala kombinovanjem emisionih linija vodonika – alfa (zeleno), kiseonika [O III] (plava) i sumpora [S II] (crveno) .

eagle nebula 4xhubble wikiskm

fairypillar hubble 900

pillars4 hst big

Snimak je 1995. načinio svemirski teleskop Habl. Vidi se stvaranje gasovitih globula ( jaja ) iz stubova molekularnog vodonika, gasa i prašine. Ogromni stubovi su dužine nekoliko svetlosnih godina i toliko su gusti da gravitacija u njihovoj unutrašnjosti od  gasa i prašine formira zvezde. Intenzivna radijacija svetlih mladih zvezda izbija napolje na mestima gde je gustina stubova manja.