Letjelica SWIFT lansirana je u novembru 2005. godine. Njezin je zadatak pronalaženje snažnih i dalekih kozmičkih eksplozija. U tu svrhu ova leteća laboratorija opremljena je senzorima koji svemir opažaju u ultraljubičastom dijelu elektromagnetskog spektra. Tijekom manje od godine dana rada SWIFT je otkrio preko dosad nepoznatih 400 izvora gama zračenja. Astronomi pretpostavljaju kako je tu riječ o naznakama rođenja crnih rupa.

m31-bill-schoening-vanesa-harvey
Andromedina galaktika u vidljivom EMS (Bill Schoening & Vanesa Harvey)

m31-swift
Andromedina galaktika u ultraljubičastom EMS kako je vidi SWIFT

Tijekom maja-juna ove godine znanstvenici NASAina Goddard Space Flight Center usmjerili su SWIFT prema susjednom zvjezdanom gradu - Andromedinoj galaktici (M31). Tijekom 24 sata opažanja načinjeno je 330 fotografija na valnim duljinama od 192.8nm, 224.6nm i 260nm. To su valna područja smještena u tkz. ultraljubičastom dijelu elektromagnetskog spektra. Sada, nakon obrade rezultata i predstavljanja fotografija javnosti, Stefan Immler i njegov tim obzanili su otkriće preko 20.000 izvora ultraljubičastog zračenja. Najvjerojatnije je riječ o veoma mladim i vrućim zvijezdama, te nakupinama istih koje su praktički nevidiljive u vidljivom dijelu elektromagnetskog spektra. Na taj je način i nastala kompozitna fotografija Andromedine galaktike koja pokazuje susjedni zvjezdani grad u sasvim novom svjetlu. Immler najavluje kako njegovom timu ali i drugim astronomima sada slijedi proučavanje podatka o procesima formiranja zvijezda, uvjetima potrebnim za njihov nastanak te općenito kvalitetnije teorijsko-računalno modeliranje procesa u svemiru.

Andromedina galaktika ima promjer od preko 200.000 svjetlosnih godina a nalazi se na 2.5 milijuna svjetlosnih godina od nas, prividno smještena u zviježđu Andromeda po čemu je i dobila ime. Sadržava nekoliko stotina milijuna zvijezda!
U jesenjim mjesecima, s svjetlošću nekontaminiranih područja moguće ju je golim okom vidjeti kao malu sivkastu kopernu u istoimenom zviježđu. Pogled dalekozorom otkriva kako je riječ o galaktici a ne magličastom objektu u Mliječnom putu.