Zahvaljujući podacima sa opservatorije GAIA astronomi su, kako javlja Astronomy, uspeli da otkriju još jednu galaksiju patuljka u neposrednoj blizini Mlečnog puta.

Antlia 2

Ona se nalazi na svega 130 000 svetlosnih godina od ruba naše galaksije. Ona do sada nije zapažena iz više razloga. Pre svega ona je prilično tamna, ima malu gustinu i slabo je uočljiva, mala je, sem svega toga nalazi se, gledano iz pozicije Zemlje, iza galaktičkog, vrlo sjajnog diska Mlečnog puta što ju je dodatno maskiralo.

Kako je sada otkrivena? Pa, astronomi su u katalogu GAIA opservatorije tragali za zvezdama RR Lyrae(RR Lirae su promenljive zvezde vrlo zgodne kao „standardne sveće“, jer su zbog svojih karakteristika pogodne za merenje ogromnih rastojanja u svemiru). Ove zvezde su do sada pronađene u svakom poznatom satelitu naše galaksije, a merenjem njihovog rastojanja od nas utvrđeno je da ne pripadaju Mlečnom putu.

Galaksija je dobila ime Antlia 2 (ili, skraćeno Ant 2). opisana je kao glaksija „duh“ jer je prozirna i tamna iako je za patuljastu galaksiju prilično velika. Po veličini je slična Velikom Magelanovom oblaku, najvećem satelitu Mlečnog puta, koji u prečniku ima 7000 svetlosnih godina (po nekim podacima 14000). Ipak, 10 000 puta je bleđa, tj. manje sjajna od njega. I ima neočekivano malu masu za svoju veličinu.

Mlečni put ima šezdesetak svojih malih pratilaca, ali ovo otkriće navodi na pomisao da je takvih stiletskih galaksija možda i mnogo veći broj, smo ih mi, bar za sada, ne vidimo.

Po svemu sudeći astronomi koji se bave vangalaktičkom astronomijom imaće još puno posla da bi utvrdili kakvo je okruženje naše galaksije.

Mlečni put kakvog nikad ranije niste videli
Galaktički arheolog 'Gaia'
Gaia misija – nova RCB zvezda detektovana u Malom Magelanovom oblaku
Lansirana Geja
Najvažniji događaji u kosmonautici 2013.
GAIA premerila milijarde objekata u Mlečnom putu