Komentari   

Okavango
-1 #12 Okavango 13-08-2017 01:52
Refragovati - od reči refrakcija - savijanje svetlosti pri prolasku kroz više medijuma (gasova, tečnosti, čvrstih supstanci) različite gustine. Isto što se dešava kada gledate slamku u čaši vode ili kapljice na prozoru koje deformišu sliku iza njih:

https://en.wikipedia.org/wiki/File:GGB_reflection_in_raindrops.jpg

Isto se desilo i ovde. Potpuno providni medijumi kakvi su voda, staklo, dijamant itd. se vizuelno 'projavljuju' refleksijom (odraz - nije slučaj ovde) i refrakcijom (savijanje svetlosti - to se desilo ovde). Nalik slici na linku koji sam dao, topao vazduh se vidi tako što savija i deformiše detalje iza njega (setite se treperenja slike iznad vrućeg asfalta ili krova automobila), a ako iza njega nema detalja (npr čisto nebo ili potpuno bela pozadina) nećemo ga ni videti:

http://c8.alamy.com/comp/C5XCXC/variable-jet-exhaust-nozzle-on-a-turkish-general-dynamics-f-16a-fighting-C5XCXC.jpg

Obratite pažnju da topao vazduh detektujemo samo tamo gde imamo detalja iza njega koje on može da deformiše i to na prelazima izmedju bež i braon pojasa na zgradama iza, a na samim pojasevima ga ne vidimo. Deliće slike sa braon pojasa prebacuje na bež pojas i obratno. Isto se desilo i na dve slike na mesečevom disku. Čak, ako se dobro udubite, primetićete mlaz i na drugoj pojedinačnoj slici, samo će vam trebati malo veća koncentracija.

Snimak je što se moje procene tiče 100% autentičan.
Prijavi administratoru
Okavango
-1 #11 Okavango 13-08-2017 01:51
Izvinjavam se ako sam bio nejasan u nekim tačkama, pokušaću da pojasnim:

Vrh levog krila druge siluete definitivno fali na objedinjenoj slici (pogledati drugu pojedinačnu sliku - vidi se da krilo ide i preko levog ruba mesečevog diska), optička deformacija za koju sam pomislio da se desila je nalik onoj na desnom krilu prve siluete gde se vidi kako se vrh krila 'stapa' sa tamnom pozadinom pri kraju, širi se pri samom kontaktu sa pozadinom. Ovo se često događa na vizuelnim konturama svetlih objekata i na snimcima i u stvarnosti. Npr - ispred monitora propustite kroz trepavice sliku svoja dva prsta i primaknite ih do doticanja - videćete prividno stapanje. Moguće je međutim da je vrh krila nestao prilikom digitalnog preklapanja dve fotke u jednu objedinjenu, ima nekih artefakata na rubu diska. U svakom slučaju, kraj krila definitivno nije tamo gde pokazuje prva žuta strelica na osnovu kojih su ostale žute strelice postavljene. Siluete su identične veličine i crvene strelice su jedine validne.

Inače, dve siluete su u detaljima svojih kontura (sitnih grbica na ivicama) potpuno drugačije, zbog treperenja vazduha, što je i za očekivati. Nema govora o kopiranju dve iste siluete, ovo su različiti snimci.

Elise se sigurno okreću, i definitivno postoji mali pomak elisa vidljiv na oba motora, za nijansu vidljiviji na levom motoru. Štaviše, između ova dva snimka propeler je verovatno napravio nekoliko desetina obrtaja.
Prijavi administratoru
Igor S
+1 #10 Igor S 12-08-2017 21:44
Pokusavam da razaznam cinjenice u kometarima:

#9 Okavango 11-08-2017 23:50 pise:
TRANSLATORNST
"vrh L krila je deformisan zbog ruba mesecevog diska"
Na koji nacin mesec deformise krilo (i opticki) ako je toliko udaljen od tacke snimanja a ne i ceo avion. Ovo mi je nerazumljivo.

ELISE
"Elise se okrecu" saglasan, jer je nemoguce da motor ispusta gusti dim a da elisa stoji u miru (sto je napisao V.Krleta u prvom javljanju).
Detalji uvid sam pokusao povecavanjem silueta, nisam siguran da da ima razlike u nekom stepenu al ima rzlike u obliku kraka elise. Posto kolega primecuje stepen hteo bih da kazem da je verovatnoca da krak bude na istom mestu jednaka
[(1/360)/6krako va]=1/60 za jedan motor. A posto imamo dva motora onda je verovatnoca jednaka 1/3600. Prilicno mala verovatnoca za moj ukus, a treba dodati poteškoce slikanja aviona ispred konture meseca ili sunca.

IZDUVNI MLAZ:
Ne razumem izraz refragovati (nisam ga nasao ni na Net-u) al sam saglasan da se moze na izduvnim gasovima videti reflektovana svetlost izvan kruga mesecvog diska, al nisam siguran da je efekat tako velik. Meni vise lici na vodenu paru koja je ono sto cini ove malzove vidljivim.

2.
Izduvnu gasovi zbog svoje prirode zatamnjuju objekat koji se nalazi iza njih sto se na gornjoj slici razanaje a na donjoj ne a rec je o istom mesecu.

3.
Sledeca osobina (optici poznata) je zamucenost slike usled promene gustine vazduha, a ona nastaje kovitlanjem ili zagrevanjem vazduha. Primer: peta slika na donjoj adresi pokazuje o cemu je rac.
http://www.hightech-edge.com/f15-strike-eagle-us-air-force-usaf-navy-fighter-jet/3577/
U geodeziji davno poznato jer se premeravanja ne rade kad sunce pocne da greje. Ovo se na prvoj slici jos i nazire (malo je smanjena vidljivost konture meseca u prvcu malza desnog motora) a na drugoj uopste.
Prijavi administratoru
Okavango
-2 #9 Okavango 11-08-2017 23:50
Analiza kojom je oborena verodostojnost je uradjena veoma nevešto.

TRANSLATORNOST - žute strelice nisu dobro postavljena, vrh levog krila optički je deformisan zbog ruba mesečevog diska a iskorišćen je za postavljanje žutih strelica i dimenzionisanje . Postavite referentnu žutu strelicu od nosa do nosa.

ELISE - niti su prekopirane slike niti avion planira sa isključenim elisama. Elise se okreću i detaljnim uvidom u raspored krakova elise može se videti pomeraj za neki stepen na oba motora i drugačije konture krakova. Fotoaparat je zbog ekspozicije uhvatio elise u ovim položajima. Krakovi elise u sličnim položajima čak ne moraju biti isti krakovi.

IZDUVNI MLAZ - savršeno regularna pojavnost. Zbog toga što je desni par mlazova prešao preko ruba mesečevog diska topao vazduh refragovao je deo tamne pozadine na svetlu polovinu mlaza i deo svetle površine meseca na tamnu pozadinu. To nije bilo moguće na levom paru mlazova, potpuno su na mesečevom disku i nema kontrastnih valera koji bi mogli da se refraguju.
Prijavi administratoru
Vladimir Kerleta2
0 #8 Vladimir Kerleta2 11-08-2017 10:02
Mozda je to bas ovaj: http://www.avio-karte.biz/upload/images/croatia-airlines.jpg
Prijavi administratoru
Vladimir Kerleta2
0 #7 Vladimir Kerleta2 11-08-2017 10:01
Covek je snimio ovo:

https://www.google.rs/search?q=dash+8+q400+westjet&hl=en-RS&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjTu5W82s7VAhXLDMAKHVEHByEQ_AUICigB&biw=800&bih=421#imgrc=BbT3gzHAsJByZM:


To je model Bombardier Q Serije ili De Haviland Kanada DHC-8, poznat kao Deš 8 Q 400, u našem bliskom okruženju ovo koristi avio kompanija Croatia Airlines koja u svojoj floti ima nekoliko ovih letelica.
Prijavi administratoru
Danijel Reponj
+4 #6 Danijel Reponj 11-08-2017 01:50
Stvar je zapravo jednostavna za dokazati: ako autor ima originale tih fotografija, s njima u bilo kojem trenutku može dokazati autentičnost ovih fotografija. Naravno, ako prikazuju iste ove slike koje su prezentirane.
Prijavi administratoru
IgorM
+1 #5 IgorM 10-08-2017 23:54
Pre par dana kada se fotografija pojavila na prvi pogled mi se ucinilo cudno kako je fotograf u toliko malom vremenskom periodu uspeo da snimi dve fotografije. Avion leti pod uglom u odnosu na pravac u kome je mesec tako da je ispred meseca morao da preleti veoma brzo. Isto tako mi se ucinilo i da ugao snimka nije bas isti ali nisam ulazio u detaljnu analizu. Video sam sliku, gledao je par sekundi i otisao dalje.
Prijavi administratoru
Vladimir kerleta2
-3 #4 Vladimir kerleta2 10-08-2017 23:14
Avion se udaljava i zato se smanjuje. Izduvni gasovi se naziru, ali se slabo vide zbog drugačijeg pozadinskog kontrasta mjesečevog albeda. Na prvoj slici je pozadina iza gasova svetla, pa se oni vide, a na drugoj je pozadina neko mesecevo more koje je tamnije, to jest iste je boje kao gasovi. Elisa je ista posto se ne okreće, a avion planira sa isključenim elisama. Udaljenost nije 10 km.
Prijavi administratoru
Igor S
+3 #3 Igor S 10-08-2017 19:24
Saglasa sa ZV, ovo nisu fotografije to je vrsta "digital art", al posto nije dopuna dozivljaja vec samo pokusaj da se pokaze "umece autora" u pravljenju fotki onda je ustvari prevara.

Pozz Igor
Prijavi administratoru

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osveži