Trećeg februara, iz kosmičkog centra Utinoura (Uchinoura) lansirana je raketa-nosač SS-520 koja je na orbitu postavila eksperimentalni satelit veze TRICOM-1R ("Tasuki").

Raketa SS-520 je najlakša kosmička raketa-nosač na svetu. Njena masa na startu iznosi samo 2,6 t. Rakete je visoka oko deset metara, prečnika je pola metra, maksimalna visinu koju može da dostigne je 1000 km, dok je masa korisnog tereta za nisku orbitu do 4 kg.

J1

SS-520 - najlakša raketa na svetu

Satelit "Tasuki" su izradili studenti Tokijskog univerziteta i ima masu od samo tri kilograma.

Ovo je bilo četvrto lansiranje raketa-nosača serije SS-520, tri su bila uspešna, dok je pokušaj postavljanja satelita TRICOM-1 u januaru 2017. bio neuspešan.

Ovo je inače bilo drugi japansko lansiranje ove godine. Sedamneastog januara obavljeno je uspešno lansiranje lake rakete-nosača "Epsilon". Njen kapacitet iznosi do 1200 kg za nisku orbitu (250 x 500 km). To je bilo treće lansiranje ove rakete (od 2013.), Tom prilikom, na kružnu orbitu visine 500km izbačen je satelit ASNARO-2 namenjen radarskom snimanju zemljine površine.

j2