MEĐUNARODNA SVEMIRSKA STANICA obleće Zemlju na visini od oko 400 kilometara. Leti brzinom 7,67 kilometara u sekundi i svakog dana napravio 15,54 orbita oko planete. Jedan krug načini za 92,49 minuta. Ako računamo današnji dan ona leti ukupno 19 godine, 8 meseci i 13 dana. Njen prvi segment lansiran je 20. novembra 1998. godine. Ne zna se tačno koliko stanica vredi jer je to gotovo nemoguće izračunati pošto svaka zemlja učesnica u projektu ima svoje cene i svoj način obračuna. Ipak računa se da ISS košta preko 150 milijardi dolara.

Povremeno se Stanica može videti i golim okom i to nakon zalaska Sunce ili u ranu zoru pre njegovog izlaska. Stanici treba 10 minuta da preleti celo nebo od jednog do drugog horizonta, ali se ona vidi znatno kraće od tog vremena pošto dobar deo puta ona leti u senci Zemlje. Kada sija onda je njena magnituda čak -4 m.

A tokom Astronomskog kampa "Letenka 2018"  dogodila se nesvakidašnja scena: prelet Stanice preko Mesečevog diska. Taj događaj snimio je Branislav Galamboš i evo niže tog snimka:

issAKL18

Autor: Branislav Galamboš