Procurele su neke vesti koje su već trebale da budu objavljene a nisu – bar ne javno – o tome kako NASA planira da troši pare u budućnosti. Oni takođe sardže i fascinantne podatke o trošenju para u prošlosti. Kombinujući zahteve za budžet za te i ovu godinu moguće je rekonstruisati Nasinine stvarne troškove za planetne kosmičke programe i misije.

Te informacije su konačno i zvanično objavljene i dostupne su (skoro) svima. Ja sam ih video online a to možeš i ti via Google Docs, ili da skineš čitav fajl u vidu Excel Spreadsheet.

n1 680Veća slika

Napominjem da ako odeš na Google Docs videćeš još par tabela, jako interesantnih: jedna se tiče miliona koji se odvajaju – i izdvajaće se – od 2011- do 20121. godine za sprovođenje različitih kosmičkih misija.

n2 680
Veća slika

Sledi tabela dolarskih izdvajanja za Nasin odsek za planetna istraživanja. Uočljiv je pad dolara za istraživanja udaljenih planeta, uz napomenu da je uzeta u obzir inflacija.

n3

Sledi jedna vrlo zanimljiva tabela: koji će deo budžeta za sprovođenje misija otpasti za proizvodnju deficitarnog plutonijuma-238, neophodnog za veliku većinu višegodišnjih misija.

n4

P.S.

Ima tu još par tabela (neke su interaktivne pa ih nisam prenosio u Word), koje toplo preporučujem svakom ko ume da iz ovih brojeva i grafika pročita klimu u Nasi.