20HST

Pre 20 godina, 24. aprila 1990, spejs šatlom Discovery lansiran je i postavljen u gotovo kružnu orbitu oko Zemlje, na prosečnoj visini od oko 600 kilometara, Svemirski teleskop Habl (Hubble Space Telescope, HST). Taj teleskop spada u najdragocenije instrumente koje je iznedrila ljudska civilizacija. Doprinos HST razvoju nauke i proširenju našeg znanja u brojnim oblastima nauke je nemerljiv.

Srđan Penjivrag o HST i njegovom jubileju

Na današnji dan pre tačno 20 godina spejs šatlom Discovery u orbitu oko Zemlje postavljen je Svemirski teleskop Habl. Vrhunskim instrumentima i ogledalom od 2,4 metra Habl je pomerio granice znanja u bukvalno svim oblastima astronomije.

Fotografije koje pravi su čista umetnost a informacije koje se kriju u njima pomažu nam da razumemo sam nastanak svemira, njegov razvoj i njegovu budućnost.

Habl je pre svega ogroman naučni i tehnički uspeh. Proizvod hrabrih ljudi koji su ga u svemiru četiri puta popravljali, ubacivali nove instrumente, žiroskope i kompjutere. Teleskop je jedan od najznačajnijih naučnih projekata u istoriji čovečanstva sa dubokim uticajem na savremenu kulturu. Hablove slike su svuda oko nas i velika inspiracija mnogima. Ove fotografije su ikone novog milenijuma.

Institut koji rukovodi teleskopom je danas objavio jednu od najlepših fotografija do sada. Svakako preporuka da se vidi u punoj rezoluciji (džinovski fajl od 500mb), ali ni manja verzija nije loša:

hubble-500Veća fotografija

U čast ovom jubileju Google ima izmenjen logo:

hubble10-hp

Očekujte uskoro u Srbiji izložbu najlepših Hablovih slika i još neka iznenađenja.

Dragi teleskope srećan ti rođendan!

Hablova slika za 17. rođendan

Dve fotografije HST - za Hablov 15. rođendan

O Svemisrkom teleskopu Habl

Kratka istorija svemirskog teleskopa Habl

Svemirski teleskop Habl - video zapisi

EDVIN HABL - najslavniji osmatrač XX veka, čovek po kome je STH dobio ime

The Best of Hubble

The story of the Hubble Space Telescope and where we go ...

HST - foto priča

Hablovi alati

Dušan Đorđević
0 #2 Dušan Đorđević 24-04-2010 20:45
20 godina Habl predstavlja Zemljino oko za pogled u dubok svemir. Ovo je jedan od najboljih poduhvata savremene astronomije. Nadam se da će Habl biti operativan još mnogo godina pre nego što otkažu zadnji put instalirani instrumenti na njemu. A najviše se nadam da će biti još više sličnih misija. HST!!!
Sreten
0 #1 Sreten 24-04-2010 16:03
Svakako preporuka
da se vidi u punoj rezoluciji (džinovski fajl od 500mb)

Na kojo adresdi se nalazi fajl?

akl18 baner