HST

Srećan rođendan Habl!

HH-crop

HHSTwabl nas je opet obradovao: poslao nam je veličanstvenu fotografiju. Gledanje obavezno!

(Najslavniji i najpopularniji teleskop na svetu, Svemirski teleskop Habl, puni 23 godine od kako je postavljen u orbitu oko Zemlje. Imao je do sada zanimljiv i na momente dramatičan život. Lansiran je sa zakašnjenjem od sedam godina, 24. aprila 1990. godine zbog obustave letova spejs šatlova nakon užasne katastrofe šatla Čelinžer.)

Srećan rođendan Habl!

HSTwNajslavniji i najpopularniji teleskop na svetu, Svemirski teleskop Habl, puni 22 godine od kako je postavljen u orbitu oko Zemlje. Imao je do sada zanimljiv i na momente dramatičan život. Lansiran je sa zakašnjenjem od sedam godina, 24. aprila 1990. godine zbog obustave letova spejs šatlova nakon užasne katastrofe šatla Čelinžer.

Vidi li nas Hablov teleskop?

hst1smKada su pre više godina objavljene one već čuvene Hablove Deep Space fotografije, svi su bili očarani rezolucijom i kvalitetom. Mnogi su se tada zapitali šta bi se desilo kada bi moćno ogledalo bilo okrenuto ka Zemlji. Šta bi se videlo? Ljudi i životinje? Ili je naša planeta preblještava za njega?

Habl u Petnici

62511_14_iff-120Povodom dvadesetogodišnjice funkcionisanja revolucionarnog Hablovog teleskopa – koji je tokom protekle dve decenije zabeležio neke od najintrigantnijih i najlepših pojava u svemiru – u Srbiji je 13. maja održana nacionalna manifestacija, istovremeno u Novom Sadu, Beogradu i Istraživačkoj stanici Petnica. Tim povodom svečano je otkrivena najnovija Hablova fotografija Mistične planine, koja će biti dostupna javnosti i nadalje u holu Nastavnog centra Istraživačke stanice Petnica.