UKIRT

Smanjenje državnog proračuna uzima danak i u astronomiji. Veliki Engleski infracrveni teleskop UKIRT smješten na Mauna Kea (Hawaii) od sada se nudi na prodaju ili u najam. Engleski parlament odlučio je kako za njegov rad i održavanje više nema novaca. Stoga ako Vas zanima astronomija a oduvijek ste željeli imati vlastitu zvjezdarnicu i teleskop svjetske klase na egzotičnom mjestu - provjerite stanje Vaših bankovnih računa ili izbrojite koliko ima u „madracima i čarapama“..Pronađete li višak od milijun eura UKIRT je Vaš cijelu godinu. Crni dani za engleske astronome time nisu zaključeni. Engleska je prestala financirati podosta astronomskih projekata, primjerice; James Clark Maxwell Telescope prestaje s radom 2014. spomenuti UKIRT već ove godine a „na ledu“ je i Englesko participiranje u daljnjem razvoju velikih projekata poput ALMA, SKA, EELT.. Astronomi Gary Davis i Pat Roche ne žele samo tako izgubiti najproduktivniji (drugi po veličini) svjetski infracrveni teleskop. Njihova borba za spas zvjezdarnice i nastavak rada između ostalog podrazumijeva i privatno financiranje nastavka rada. Koliko će i hoće li u tome uspjeti ostaje nam da vidimo u narednih godinu dana. Naime dio sredstava za rad na projektu UKIRT Infrared Deep Sky Survey financijski je pokriven do rujna 2013., nakon toga UKIRT se gasi u cijelosti.

Mauna Kea, rajsko mesto za astronome

Prometej
0 #2 Prometej 21-10-2012 18:48
Dakle, imaju novca za ratove, nosače, avione - bombardere, nuklearne podmornice i za bezbroj ostalih nehumanih ubilačkih mašina dok za astronomiju i posmatranje ovog našeg predivnog Svemira nemaju? I love planet Earth...
Бранко
0 #1 Бранко 21-10-2012 15:44
Ukoliko bi Britanija bila spremna, ali i u stanju, da nastavi finansiranje ove opservatorije bar sa trećinom udela, preostali iznos za zakup i nije "astronomski" (svakako nije "vangalaktički" ) pa tu mogu naći svoju priliku udružene zemlje poput: Srbije, Hrvatske, ali i i Bugarske i Grčke recimo.. Tek, bez obzira na kombinatoriku preostalo vreme/udeo se može raspodeliti na zajedničke projekte. U osatlom, ukoliko bi postojala konkretna namera mogli bi se obezbediti i povoljniji uslovi - ako ne u ceni onda u pogledu dužine korišćenja resursa ove opservatorije.

Možda i nije ostvarivo ali je zani- mljivo kao tema za razmišljanje.

...Da se razumemo, ja ću da vozim ovaj teleskop - prvi sam se javio!