sst1
sst2
sst3

Vrijedi zapamtiti naziv ovog projekta, privatno financiranog svemirskog teleskopa za otkrivanje opasnih nebeskih tijela koji nam prilaze iz pravca Sunca te nisu uočljivi niti jednim drugim teleskopom s Zemlje niti iz svemira!

Privatna fondacija B612 inicijator je projekta svemirskog teleskopa koji bi se pozicionirao s druge strane Sunca (naspram Zemlje) te bio sposoban otkrivati potencijalno opasne objekte koji nisu u dosegu mogućnosti današnjih teleskopa. Plan je da se Sentinel lansira 2017. a tijekom svog petogodišnjeg rada otkrije preko pola milijuna NEO (Near Earth Object), mapira njihove putanje i postane naše „oko i uho u tami“ kako nas ne bi iznenadila neka poveća stijena na kolizionoj putanji iz pravca Sunca.

Misija fondacije B612 je istraživanje svemira i zaštita čovječanstva od asteroidnog udara. Sentinel Space Telescope je tek prvi korak u tom smjeru, najavljuju iz fondacije. Biti će opremljen infracrvenim teleskopom i ccd kamerom sposobnom da detektira, snimi i prati NEO objekte dok će zemaljska potpora na osnovi tih podataka izračunavati njihove putanje i izvršiti katalogizaciju nebeskih tijela koja su nam „sakrivena“ u Sunčevom blještavilu.

B612 predočila je osnovnu tehničku dokumentaciju svemirskog teleskopa NASAinim stručnjacima no u narednom vremenu pozvani su svi oni koji mjerodavno mogu raspravljati o tehničkim detaljima projekta da daju svoje primjedbe i prijedloge kako bi stroj odradio posao za koji je namijenjen. Tijekom juna ove godine B612 i NASA potpisali su ugovor o suradnji i međusobnim obvezama kako bi se izbjeglo multipliciranje troškova. Tako će npr NASA dati navigacijsku bazu, suport obradi i prijenosu podataka te održavanju letjelice što bi inače koštalo nekoliko stotina milijuna USD. Sentinel će graditi Ball Aerospace and Technologies Corporation iz Bouldea, savezna država Colorado. Ista tvrtka gradi i NASAin WISE svemirski teleskop. Prema najavi iz B612 njezinog mezimca lansirati će SpaceX raketom Falcon 9.