Kina i Indija su se pridružile kao partneri u projektu trideset metarskog teleskopa (Thirty Meter Telescope) na vrhu vulkana Mauna Kea na Havajima. Obje države će ravnomjerno učestvovati u troškovima gradnje od po 10 procenata (očekuje se da će ukupni trošak izgradnje teleskopa doseći 1 milijardu dolara) i isti odnos će imati u vremenu posmatranja. Ovaj teleskop će biti najveći na svijetu kada bude dovršen krajem ovog desetljeća.

TMT-1
TMT-2
Trideset metarski teleskop je segmentiranog primarnog ogledala, sa dužinom oko 30 metara. Sakupljat će devet puta više svijetlosti od najvećeg teleskopa koji se danas koristi i davati će tri puta oštriju sliku. Teleskop, poznat kao TMT, moći će posmatrati planete koji kruže oko drugih zvijezda i omogućiti će astronomima da gledaju kako se zvijezde formiraju. Također bi trebao pomoći naučnicima da vide oko 13 milijardi svjetlosnih godina daleko, u rani period nastanka Svemira.

Univerzitet Kalifornije, Kalifornijski Institut Tehnologije i Udruženja kanadskih univerziteta za istraživanje u astronomiji, su pokretači ovog projekta za kojeg se očekuje da će biti završen do 2018. godine. Kina se pridružila kao posmatrač u 2009, a Indije sljedeće godine. Obje države su sada partneri sa ostalim međunarodnim predstavnicima na TMT projektu. Japan koji ima vlastiti veliki teleskop na Havajima (8,3-metarski Subaru), također je partner. TMT neće držati titulu najvećeg svjetskog teleskopa zadugo. Partnerstvo evropskih zemalja planira izgraditi Evropski veoma veliki teleskop koji će imati 42-metra segmentirano ogledalo.

Trenutno najveći teleskop u Indiji ima ogledalo od 2-metra, a u fazi izgradnje je teleskop sa 4-metarskim ogledalom. Indija se nada da će partnerstvo u ovom projektu omogućiti zemlji da stekne uvid u kritične tehnologije koja će joj pomoći u gradnji 10-metarskog teleskopa kod kuće. Indijski naučnici će biti zainteresovani za korištenje TMT prilikom proučavanje naše galaksije Mliječnog Puta i nekih od najstarijih zvijezda u svemiru.

Kineski astronomi žele koristiti TMT za proučavanje porijekla planeta izvan Sunčevog sistema, crnih rupa, tamne materije i tamne energije. Kina je među vodećim zemljama u teorijskoj astrofizici, ali zaostaje na području opažačke astronomije. Učešće u TMT projektu pomoći će Kini da uhvatiti astronomski korak sa najrazvijenijim državama svijeta.