German Aerospace Center (DLR) odredio je najvjerojatnije mjesto pada njihove istraživačke letjelice ROSAT u vode Bengalskog zaljeva, izjavio je za medije Johann-Dietrich Worner iz DLR.

rosat_mjesto_pada1
Područje pada

Činise kako je letjelica zagrabila guste slojeve Zemljine atmosfere u rano nedjeljno jutro (23. oktobra) oko 03:50 po našem vremenu kako su i ukazivali posljednji izračuni njezne putanje. Zasad nema izvješća potencijalnih očevidaca s plovila ili aviona koji su u tom vremenu bili u blizini mjesta pada fragmenata gotovo dvije tone masivne letjelice. Obzirom na mogućnost pogreške izračunate putanje, mjesto pada fragmenata ROSATa može se protezati par stotina kilometara prije ili poslje markirane pozicije, u svakom slučaju predaleko od kopna Myanmara.

rosat_mjesto_pada2
Područje pada

ROSAT je svoju misiju završio na način da nikada nećemo saznati tajnu njegove točne lokacije pada. Punih dvadeset i jednu godinu ova je letjelica bila u svemiru čije je tajne u području X zračenja istraživala više od deset godina pri tomu detektiravši preko 80.000 dotad nepoznatih izvora X zračenja. Na njegovim je istraživanjima i obradi podataka radilo preko 4.000 znanstvenika iz 24 zemlje svijeta. Neki visokoenergetski procesi i pojave u svemiru po prvi puta opažani su upravo zahvaljujući ovoj letjelici.

ROSAT PADA NA ZEMLJU