Ruske svemirske snage objavile su kako je lansiranje njihova svemirskog teleskopa nove generacije od 30 septembra proteklo u najboljem redu te kako je letjelica nakon nekoliko dana inicijalizacije sustava sada u potpuno operativnom stanju.

oko
Ruski vojni infracrveni teleskop usmjeren na „krivu“ stranu – prema Zemlji

Nažalost pod neuglednim imenom Kosmos-2469 ne krije se svemirski teleskop za istraživanje svemira jer su njegovi moćni instrumenti usmjereni na „krivu stranu“. Infracrveni senzori ove letjelice okrenuti su prema Zemlji i služe Ruskim svemirskim vojnim snagama za rano upozorenje lansiranja interkontinentalnih raketa ma gdje u svijetu.

Najnovija generacija letjelica „OKO“, deklarativno zamaskirana u Kozmos seriju satelita sposobna je otkriti toplinske izvore raketa koje bi mogle ugroziti Rusiju.

Sustavi za rano upozorenje iz svemira počeli su se primjenjivati još 1965. Od tada do danas konstelacije od nekoliko satelita svakodnevno motre naš planet. Lansiranju s vojnog raketodroma Plesetsk bio je nazočan i zapovjednik Ruskih svemirskih snaga, general Oleg Ostapenko.

Infracrveno „OKO“ se nalazi u eliptičnoj orbiti karakteristika 600-40.000km iznad naše planete a izgrađeno je u pogonima poznate tvrtke NPO Lavochkin.

Zanimljivo je spomenuti kako je ovo bilo jedno od posljednjih ili posljednje lansiranje raketom Molniya proizvedenom još 2005. a njezin rok upotrebe samo što nije istekao. Analiza procjene troškova gradnje i lansiranja ovih vojnih infracrvenih svemirskih teleskopa kreće se u vrijednostima od nekoliko stotina milijuna USD. S druge strane znanstvenici godinama muku muče da se skoro istovjetni sustavi odobre od strane političara kako bi svoje senzore okrenuli na pravu stranu – u svemir.