kamera

WIDE FIELD INFRARED SURVEY TELESCOPE (WFIRST) je infracrveni svemirski teleskop u izgradnji. Po planu trebalo bi da u svemir poleteti 2024. godine i da bude smešten u geosinhronu orbitu na visini od 42.164 kilometra.

Očekivanja od ovog teleskopa su velika i ako sve bude u redu, on će dovesti do velikog prodora rešavanju najvećih misterija svemira: kakav je bio rani svemir, šta je to tamna energija, ima li još sistema sličnih sunčevom.... Između ostalog, moći će da otkriva vansolarne planete putem gravitacionih sočiva.

Prema prvim rešenjima iz 2011-2012-te teleskop je trebalo da ima ogledalo prečnika 1,3 metra i da detektuje vidljive i bliske infracrvene zrake, međutim te 2012-te otvorile su se nove, mnogo veće mogućnosti jer je Nasa od vojske na poklon dobila dva rashodovana (ali nikad upotrebljena) ogledala od čak 2,4 metra - što su dimenzije ogledala na Hablu. Međutim ostale karakteristike ovih ogledala nadmašuju i to znatno Hablove mogućnosti.

Evo više o tome: Više detalja o novim Nasinim teleskopima

NASA dobila dva nova svemirska teleskopa

Više detalja o novim Nasinim teleskopima

Potraga za tamnom energijom tapka u mraku

Rendgenski pogled u budućnost Nase

TV ASTRONOMIJA

dragan
0 #1 dragan 06-06-2014 00:16
Meni je zanimljivo da je vosjak dala teleskop koji nije koristila, a mislim da sam ranije čitao da je dala čak dva. Koliko ih tek onda koristi vosjka i NSA a sigurno ih ne koriste za duboki svemir nego za gledanje detalja na poviršini Zemlje. Verovano ni Snouden nije upoznat sa tom, optičkom, oblasti špuniranja svega na Zemlji.

akl18 baner