Nacionalna vazduhoplovna i svemirska administracija (engl. National Aeronautics and Space Administration) ili verb. skr. Nasa (engl. NASA), agencija je, odgovorna za civilni deo svemirskog programa Sjedinjenih Država. Agencija je takođe odgovorna za dugoročna civilna i vojna istraživanja u oblasti vazduhoplovstva.

Nasa je osnovana 1958. godine, a osnivač je tadašnji predsednik SAD, Dvajt Ajzenhauer. Agencija je orijentisana sa izrazito više zaposlenih civila nego vojnika, kako bi se podsticala miroljubiva primena u nauci o svemiru. Dana 29. jula 1958. je usvojen Nacionalni aero-nautički i svemirski akt, koji je bio preteča i najava za osnovanje Nacionalne vazduhoplovne i svemirske administracije (Nasa). Agencija je počela sa radom dva meseca kasnije, 1. oktobra 1958.

Od tada, gotovo sva američka istraživanja svemira su predvođena Nasom, uključujući program Apolo sletanja na Mesec, svemirsku stanicu Skajlab, kao i kasnije Spejs-šatl. Nasa trenutno podržava rad Međunarodne svemirske stanice i nadgleda razvoj letelice Orion i Sistem svemirskog lansiranja. (preuzeto iz Vikipedije)