...Jedan deo ove magline, opet sudeći po geografskom obliku, podseća na Meksiko i Srednju Ameriku, a poznat je i pod nazivom Labudov zid (Cygnus Wall). U njemu se nalazi velika koncentracija zvezda. Upravo taj deo je uhvaćen na ovoj fotografiji.
Između makro i mikrosveta nalazi se nanosvet kojim vladaju sasvim drugačija pravila i u kome naše intuicije stečene u izučavanju okruženja ili kvantne mehanike prestaju da važe. Tim razlikama između svetova različitih veličina posvećena je ova epizoda „Vrta fizike“.
To pitanje je, kažu kosmolozi, i važno i zanimljivo. Spada u ona na koja odgovor nije jednostavno i lako dati uprkos svom nakupljenom znanju nauke zadnjih vekova. Samo pitanje govori o nivou ljudskog znanja i spoznaje prirode, jer sve do pre jednog veka ono je bilo toliko besmisleno da nije ni moglo biti postavljeno. To je je kao kada biste nekog pitali kojom bojom raste trava. Besmisleno.
Real Speech Of Albert Einstein|Voice Of Albert Einstein|Einstein Was Speaking
Nije u vezi fizike, pa ni nauke, ali svaki Ajnštajnov glas ima značaj. Ajnštajn je bio jedan od najvećih humanista svog vremena, vremena u kojem su besnela dva najveća rata i u kome je pretila opasnost da čitavom planetom zavlada surova genocidna diktatura. Ovde čujemo Ajnštajnov glas protiv nasilja, progona i bede čoveka.
Kolika je verovatnoća da drvo padne na vas, da vam u auto uleti ptica, da razlupate ogledalo, budete rođeni u petak 13. zaključate ključeve u auto, ispustite telefon u toaletu….
Većina zvezda veličine našeg Sunca ima jednog ili više pratilaca. Zvezde se rađaju u ogromnim oblacima molekularnih gasova, u kojima nastane čitavo jato novih zvezda. Mnoge od njih su čvrsto gravitaciono povezane te nastavljaju svoj život u parovima krećući se jedna oko druge. Odavno se sumnja da i Sunce ima svog parnjaka, samo njega nije lako otkriti.
U intervjuu za lokalno izdanje Nacionalne geografije programski direktor Istražvačke stanice Petnica Nikola Božić govori o značaju neformalnog obrazovanja, i tome kako je u peridou pandemije ono postalo važan segment obrazovnog procesa.