nebo 31122014Zadnji je dan ove godine. Posljednji ovogodišnji zalazak Sunca kod nas će proteći hladno i vjetrovito sa pokojim oblačićem za koloritniji dojam godine na izmaku.Ubrzo po zalasku Sunca nebo će početi tamniti a malo poviše mjesta gdje je Sunce utonulo za horizont pojaviti će se slabašna “zvijezdica”. Planet Venera upravo započinje svoj blistavi put na večernjem nebu. Nešto kasnije, ispod Venere, veoma nisko nad horizontom ugledati ćemo još jednu, tek primjetnu “zvijezdicu”. Riječ je o planetu Merkur. Malo je ljudi ikada opazilo Merkur na nebu jer se on nikad ne udaljava previše od Sunca (vidljiv nisko nad horizontom, navečer odnosno ujutro - ovisno o pozicijama planeta u određeno vrijeme). Poviše njih tu se nalazi i Mars. Taman u jeku “make up-a” za odlazak na doček, oko 20h, na istoku će se pojaviti sjajni Jupiter a tijekom cijele Novogodišnje noći sa nama će biti i Mjesec, sve do četiri ujutro prvog dana Nove godine. Tada će na istoku izaći planet prstenova – Saturn.

C-2014-Q2-LovejoySunce će zadnjeg dana 2014. zaći u 16:32 a prvog dana 2015. izlazi u 07:43. U Novu godinu ispratiti će nas i kometa Lovejoy (C/2014 Q2) koja se svakim danom nalazi sve višlje nad južnim horizontom i sve je sjajnija. Posljednja opažanja pokazuju kako je sada na granici vidljivosti golim okom, njezin sjaj osjetno raste iz dana u dan a imati ćemo ju prilike promatrati tijekom januara kada bi trebala biti lako uočljiva i za gradjanstvo.

Ubrzo po zalasku Sunca nebo će početi tamniti a malo poviše mjesta gdje je Sunce utonulo za horizont pojaviti će se slabašna “zvijezdica”. Planet Venera upravo započinje svoj blistavi put na večernjem nebu. Nešto kasnije, ispod Venere, veoma nisko nad horizontom ugledati ćemo još jednu, tek primjetnu “zvijezdicu”. Riječ je o planetu Merkur. Malo je ljudi ikada opazilo Merkur na nebu jer se on nikad ne udaljava previše od Sunca (vidljiv nisko nad horizontom, navečer odnosno ujutro - ovisno o pozicijama planeta u određeno vrijeme). Poviše njih tu se nalazi i Mars. Taman u jeku “make up-a” za odlazak na doček, oko 20h,  na istoku će se pojaviti sjajni Jupiter a tijekom cijele Novogodišnje noći sa nama će biti i Mjesec, sve do četiri ujutro prvog dana Nove godine. Tada će na istoku izaći planet prstenova – Saturn. Sunce će zadnjeg dana 2014. zaći u 16:32 a prvog dana 2015. izlazi u 07:43. U Novu godinu ispratiti će nas i kometa Lovejoy (C/2014 Q2) koja se svakim danom nalazi sve višlje nad južnim horizontom i sve je sjajnija. Posljednja opažanja pokazuju kako je sada na granici vidljivosti golim okom, njezin sjaj osjetno raste iz dana u dan a imati ćemo ju prilike promatrati tijekom siječnja kada bi trebala biti lako uočljiva i za gradjanstvo. Uživajte u zadnjem Sunčanom ovogodišnjem danu. Čini se da su nam (bar) zvijezde naklonjene i da (napokon) ulazimo u dobru Novu godinu.