Postoji desetak galaksija koje se, pod idealnim uslovima, mogu videti i bez optičkih pomagala. Za taj poduhvat potrebno je: oštro oko iskusnog posmatrača, veoma mnačno osmatračko mesto daleko od bilo kakavog svetlosnog okuženje i noć bez mesečine. Sem toga potrebno je i da se posmatrana galaksija nalazi visoko na nebu (kako bi njena svetlost prolazila kroz što manji sloj atmosfere), stabilna i maksimalno prozračna atmosfera i, naravno, vedro nebo.

mlecniputMlečni put

Postoje izvesne nedoumice oko ove liste i ona je predmet rasprava. U nekim slučajevima zasniva se na izveštajima koje je vrlo teško proveriti.

Detaljnije o tome, kao i informacije o samoj listi potražite u Vikipediji.

Lista galaksija vidljivih golim okom

Galaksija Prividna magnituda Razdaljina Sazvežđe Primedbe
Mlečni put -26,74 (Sunce), -6,5 zvezde 0 Sagittarius (centar) Naša galaksija, većina onog što golim okom vidimo na nebu nalazi se u njoj.
Veliki Magelanov oblak 0,9 160 kly (50 kpc) Dorado/Mensa Vidljiva jedino sa južen hemisfere. Najsjajniji magličast objekat na nebu.
Mali Magelanov oblak (NGC292) 2,7 200 kly (60 kpc) Tucana Vidljiva jedino sa južen hemisfere.
Andromedina galaksija(M31, NGC224) 3,4 2,5 Mly (780 kpc) Andromeda U starijim dokumentima vodi se kao Velika Andromedina maglina.
Triangulum Galaxy (M33, NGC598) 5,7 2.9 Mly (900 kpc) Triangulum Budući da je to difuzni objekat njegovo posmatranje ometa čak i skromno svetlosno zagađenje.
Kentaur A (NGC 5128) 6.84 13,7 ± 0,9 Mly (4,2 ± 0,3 Mpc) Centaurus Vidljiva goli okom prema izveštaju (Stephen James O’Meara)
Bodeova galaksija (M81, NGC3031) 6.94 12 Mly (3,6 Mpc) Ursa Major Prema osmatračkim izveštajima izuzetno iskusni astronomi ametari mogu da vide ovu galaksiju pod maksimalno dobrim osmatračkim uslovima.
Galaksija u Vajaru Sculptor Galaxy (NGC 253) 7,2 12 Mly (3,7 Mpc) Sculptor Osmatranje prijavioTimo Karhula.[18