Softver

Interaktivna vrtljiva karta - Aristarh

ariZvezdani točak, vrtljiva karta, vrteća karta, obrtna karta, planisfera… sve tu to nazivi za kartu dubokog neba koja pomeranjem jednog od svojih elemenata prikazuje nebeske objekte za birani datum i sat. Možete tako namestiti kartu da vidite izgled neba u momentu svog rođenja, ili na dan Nove godine, Osmog marta, ili za bilo koji dan i sat u godini.

Astronomija na ekranu - softver (4 programa za posmtrače)

stellarium

Dolazi sezona beskrajnih oblaka, naročito onda kada vam jasno i čisto nebo baš treba. Recimo, kad kupite dvogled ili teleskop. E za takve situacije dobri ljudi su izmislili čitav niz astronomskih programa. Oni ne samo da su dobra zabava, posebno u kišno vreme, nego mogu i da vam pokažu sve na nebu. (Hmm, obrnuto, korisni su, a i pruže vam intelektualnu zabavu dok ih istražujete).

Evo nekoliko takvih programa sa interneta.

Virtual Moon Atlas

vma1Ako, dakle, volite da posmatrate Mesec i želite da izučite njegov reljef i još saznate puno podataka o našem susedu, VMA je stvoren baš za vas. Kada pokrenete program učita se odlična kompjuterski generisana slika Meseca, tj. slika njegove nama bliže strane (Mesec nam, kao što znate, okreće uvek istu svoju stranu). Tu sliku možete da zumirate po želji, tako da vidite i vrlo sitne detalje Mesečevog reljefa promera od svega nekoliko kilometra. To je više nego dovoljno i za najizbirljivije posmatrače nebeskog suseda.

Danas

danas1

U globoalu gledano samo nekoliko događaja je zbilja važno. Sve ostalo je sporedno i značajno samo kao delić istorije - važan koliko i atom u planeti koji kao takav doprinosi njenoj veličini.

Mars Sky - kako će rover Kjurioziti videti kometu C/2013 A1

ss1Ukoliko vas interesuje prolaz komete C/2013 A1 (Siding Spring) pored Marsa potražite interaktivnu vizuelizaciju tog događaja u programu MARS SKY. On daje prikaz proleta komete posmatrano sa Marsa onako kako bi trebalo da ga vidi rover Curiosity.

ELITE

e1Elite je drevna svemirska merkantilistička simulacija. Izašla je davne 1984. godine kada je ceo svet bio drugačiji ... a sada se najavljue rimejk ove igre.

Divan progaram posvećen putovanju Rozete

k1Program koji smo ranije pominjali na ovim stranicama. On u osnovi daje vrlo atraktivan prikaz Sunčevog sistema, a kada to posebni događaji zahtevaju, obogati se dodatnim elementima. Ovog puta program je poklonio pažnju letelici Roseta te prikazuje njenu putanju i susret sa kometom 67P/Čurjumov-Gerasimenko.

ODABRANA MESTA