TV Astronomija

Snimci, razni o astronomiji i sl.

Sunčev sistem kroz moj teleskop

t3

Sunčev sistem kroz moj teleskop, tako se zove filmić koji je snimio julian weßel, astronom posmatrač (ovo mu je web site). U filmu se prikazuje kako se velika tela Sunčevog sistema vide kroz Julianov teleskop. Možda će nekom od vas biti interesantno da pogledaju ovaj kratak video zapis.

Kako da slikate Mesec

m4

Fotografisanje Meseca je sasvim lako i jednostavno. Ali ako želite da postignete bolje rezultate, pogledajte savete iz ovog kratkog filma. Ovde ćete videti i početne napomene o upotrebi programa Registax i kako da dobijete izuzetno detaljne fotografije našeg nebeskog suseda

Duboko polje: nemoguća veličina našeg univerzuma

dp1

HABLOVA DUBOKA POLJA spadaju u najznačajnije i najčuvenije fotografije ikada snimljene. One imaju veliki naučni, ali i veliki estetski značaj, kao i značaj za popularizaciju nauke, posebno astronomije. Svima im je zajedničko to što je teleskop danima snimao jedno usko i na prvi pogled sasvim pusto mesto na nebu da bi se kasnije ispostavilo da je na snimcima zabeleženo na desetine hiljada, golom oku nevidljivih, dalekih galaksija.

Sva lansiranja Saturna V odjednom

s2

U ovom kratkom filmu možemo da vidimo istovremeno lansiranje svih raketa Saturn V. Ta raketa je, kako kaže Draško Dragović, u svoje vreme predstavljala inženjersko čudo. Raketu su početkom 60-tih godina konstruisali Nasini inženjeri na čelu sa Wernherom Von Braunom i Arturom Rudolphom. Raketa je letela između 1967. i 1972. i na Mesec odnela prve zemaljske posade.

Šta je misteriozno telo iz dubine svemira Oumuamua?

o5

Oumuamua, misteriozni objekat iz drugog solarnog sistema koji nam je prošle godine bio u poseti i dalje privlači pažnju, ne samo stručnjaka već i šire javnosti. Po nekim svojim karakteristikama to nebesko telo se ne uklapa u poznate matrice te zbunjuje naučnike, a po medijima se pronose pretpostavke, čak i tvrdnje koje se graniče sa naučnom (i drugom) fantastikom.

Da je neka druga zvezda na mestu Sunca

z4

Naše Sunce ima prečnik od blizu 1.400.000 kilometara. Od nas je udaljeno 8 minuta i 19 sekundi u proseku, tj. oko 150 miliona kilometara.  Kako izgleda na našem nebu, znamo. Ali kako bi neka druga zvezda izgledala, koliki deo neba bi zauzimala da je na mestu Sunca? To prikazuje ova animacija.

ODABRANA MESTA