Biografije

Slava Linkin, 1937-2019

s1Slava Linkin, jedan od vodećih planetnih naučnika u SSSR-u i kasnije Rusiji, umro je 16. januara 2019. Vjačeslav Mihajlovič Linkinje bio izuzetno važan član istorije američkog 'Planetnog udruženja'. Bio je duboko umešan u rad Društva još od 1984, kada su Sovjeti lansirali neviđenu eksprediciju od 10 tona (2 sonde klase 'VEGA') radi istraživanja dolazeće Halejeve komete, pa do 2005. kada je učestvovao u projektu prvog solarnog jedra,'Kosmos 1'. U međuvremenu, kreirao je međunarodnu saradnju u projektima Društva. Igrao je nazamenjivu ulogu u testiranjima Marsovih balona i rovera, uključujući 'Vision of Mars' u projektu 'Mars 96', razvoju Marsovog mikrofona i solarnog jedra.

Eugen Sänger: još jedan nemački raketni genije

es1Među velikim naučnicima koji su zaslužni za razvoj raketarstva za vreme Drugog svetskog rata, Eugen Sänger se nije isticao kao ključna figura. Ali on je svakako zanimljiva i važna istorijska ličnost. Kao i njegov poznatiji i 6 godina mlađi savremenik, Wernher von Braun, Sänger je radio na razvoju tečnih motora koji bi poneli čak i ljude u kosmos, ali iako nikad nije emigrirao u SAD ili igrao bitnu ulogu na početku kosmičke ere, njegovi projekti jesu. Sänger je bio otac 'skip-glajd' letilica, koncepta koji su i Amerikanci i Sovjeti žarko želeli da u prvim danima prvog Hladnog rata upotrebe za pilotirane bombardere sa nuklearnim projektilima...

Anton Nikolajevič Škaplerov

Skaplerov

(Антон Николаевич Шкáплеров)

Komandant kosmičkog broda "Sajuz TMA-15M" Anton Škaplerov je veteran sa MKS-a. Obavio je dva kosmička leta ukupnog trajanja tačno 365 dana. Za vreme prve misije jedanput je izašao u otvoreni kosmos i tamo "nakupio" nešto više od šest časova.

ODABRANA MESTA